Ile powinno być owoców i warzyw dziennie?

Zasadą jest: jedz dwiema rękami (pełne dłonie) owoców i trzema rękami (pełne dłonie) warzyw. Więc jesz 5 porcji świeżej żywności. I pamiętaj: warzywa są lepszymi owocami. Zmieniaj swoje warzywa i owoce każdego dnia.

Nie zapomnij wypić

Odpowiednie nawodnienie jest niezbędne dla naszego organizmu. Chodzi przede wszystkim o wodę, najlepiej wodę niegazowaną. Tylko wtedy, gdy wypijesz wystarczająco dużo, wszystkie twoje narządy w ciele mogą być zaopatrywane w niezbędny płyn. Ponadto woda prawidłowo spłukuje organizm, a rozłożone substancje są szybciej wypłukiwane z organizmu. Możesz przeczytać tutaj, ile powinieneś wypić przynajmniej dziennie: The Low Carb Pyramid

Dbaj o zdrowie dzięki wystarczającej ilości snu

Wszyscy z pewnością słyszeli powiedzenie: Śpij dobrze”. I w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu jest to dokładnie prawda. Oczywiście nie powinieneś spać cały dzień, ale zawsze wystarczająco dużo w nocy. Zaleca się co najmniej 7 godzin snu na dobę. Badania wykazały, że jeśli śpisz 5 godzin (lub mniej), prawdopodobieństwo zachorowania na przeziębienie jest 4,2 razy większe niż w przypadku snu 7 godzin.

Każdy, kto śpi co najmniej 7 godzin, zmniejsza ryzyko infekcji nawet o 100%. Udowodniono również, że nie oglądając telewizji, ekranów (w tym smartfonów) i sieci społecznościowych 30 do 60 minut przed snem lepiej się śpi. Unikaj również ćwiczeń tuż przed snem.Pomocna w zdrowym śnie: przyciemnij światła w domu. Wypij filiżankę herbaty (nie owocowej lub czarnej), poczytaj książkę lub medytuj przed snem.

Unikaj alkoholu

Oprócz ogólnych poważnych zagrożeń dla zdrowia, alkohol zaburza również nasz układ odpornościowy. Organizm jest osłabiony nadmiernym spożyciem alkoholu i traci zdolność obrony przed infekcjami. Wirusy mogą dzięki temu szybciej rozprzestrzeniać się w naszym ciele i go osłabiać.

Dość ćwiczeń. Obecnie trudne, ale nie niemożliwe – ze względu na różne przepisy dotyczące kwarantanny temat ćwiczeń niestety nie jest już tak łatwy do wdrożenia wszędzie. Ale przez 20-30 minut dziennie możemy również ćwiczyć w pomieszczeniu w ukierunkowany sposób. Jeśli możesz, powinieneś wybrać się na spacer, jogging, przejażdżkę rowerem lub inne zajęcia rekreacyjne na co najmniej 30-60 minut.Korzystaj z technologii: Obecnie w Internecie jest wiele aplikacji lub filmów na temat fitnessu, sportów domowych i wielu innych.

Zwróć uwagę na swoją higienę i chroń siebie i innych

Nawet dzieciom ciągle powtarza się: „Umyj ręce”. Dlatego większość ludzi od wielu lat słyszy to zdanie kilka razy dziennie. Dopóki nie stanie się to nawykiem – należy tak myśleć i mieć nadzieję. W rzeczywistości bardzo wiele osób zapomniało o znaczeniu higieny. Na przykład korzystamy z transportu publicznego lub idziemy na zakupy i wszędzie dotykamy wielu rzeczy. Właśnie tam wydają się na nas czekać wirusy i inne szkodliwe substancje. informacje o zdrowiu

Jeśli chodzi o ten temat to moim ulubionym przykładem jest zawsze kran w dystrybutorze benzyny lub w wózku na zakupy. Czeka nas tutaj czysty koszmar. Bardzo niewiele osób myśli o myciu rąk w międzyczasie, niestety często nie jest to możliwe i dotykają twarzy lub coś jedzą w biegu. Wirus lub bakterie są już w naszym ciele.

Dobra higiena jest bardzo ważna dla zachowania zdrowia. Po pierwsze chroni nas, ale także innych ludzi przed wirusami i bakteriami. Zaleca się mycie rąk mydłem przez co najmniej 30-60 sekund. Należy umyć mydłem dłonie, grzbiety dłoni i przestrzenie między palcami, a następnie zmyć je i dobrze wysuszyć.

Wniosek

Często szukamy łatwego sposobu, a nawet skrótu. Ale właśnie w tych dniach zdajemy sobie sprawę, że ten skrót nie istnieje. Dziś ważniejsze niż kiedykolwiek jest zdrowe odżywianie i odpowiednia aktywność fizyczna. Prowadzenie zdrowego trybu życia to najlepsze rozwiązanie, a jednocześnie najlepszy środek ostrożności. Gotuje zdrowe i urozmaicone przepisy ze świeżej żywności. Unikaj cukru tak bardzo, jak to możliwe, unikaj niepotrzebnego stresu, codziennie uprawiaj sport (wystarczy 20 – 30 minut) i nie zapomnij zawsze myć rąk.

 

Zdrowie & Uroda

Dodaj komentarz