Jak działają akumulatory w hulajnogach elektrycznych?

Większość hulajnóg elektrycznych będzie mieć baterie litowo-jonowe. Najlepsze będą zazwyczaj pochodzić z baterii takich firm jak Samsung lub LG. Najważniejszymi parametrami baterii są: jego napięcie, które wyrażamy w woltach (V), jej ładunek, który wyrażamy w amperogodzinach (Ah). Im wyższe napięcie, tym więcej energii akumulator będzie w stanie dostarczyć do silnika. Im większe są oba te parametry, tym większą zdolność magazynowania energii posiada akumulator. Zdolność magazynowania energii wyrażamy w watogodzinach (Wh), a otrzymujemy ją mnożąc Volty razy Amperogodziny.

Im większa pojemność, tym większy zasięg będzie miała Twoja hulajnoga. Oczywiście, nie jest to jedyny czynnik, ale jest to najważniejszy z nich. Choć nie jest to dokładny wzór, można myśleć o tym w ten sposób: każdy 10-20 watogodzin daje skuter 1 km zasięgu. Baterie ulegają degradacji w czasie, i prawdopodobnie trzeba będzie wymienić baterię w hulajnodze za każdym razem, gdy się zużyje. Stanie się to średnio co 3 lata.

Jest również możliwe, aby uaktualnić baterię do bardziej wydajny jeden, lub dodać dodatkową baterię (lub dwa). To jeszcze bardziej zwiększy zasięg, a także może poprawić prędkość i ogólną wydajność. Możesz poznać wszystkie wskazówki i odpowiedzi na temat akumulatorów do skuterów elektrycznych w pełnym przewodniku po akumulatorach.
Jak działają kontrolery w hulajnogach elektrycznych?

Kontroler w hulajnodze elektrycznej jest spoiwem pomiędzy elementami sterującymi przyspieszeniem i hamulcem, akumulatorem i silnikiem. Za każdym razem, gdy naciskasz na przepustnicę, sygnał przechodzi przez przewody i przez kontroler, który mówi baterii, aby zwolnić więcej lub mniej energii do silnika. Jeśli twój skuter ma elektroniczne hamulce, zatrzymuje sok z akumulatora i instruuje silnik, aby zatrzymać pracę.

Jak działają hamulce w hulajnogach elektrycznych? Istnieją trzy rodzaje hamulców. Najbardziej podstawowym z nich jest tylny hamulec nożny, w którym wystarczy nacisnąć stopą na tylny błotnik, aby wytworzyć tarcie. Jest to również najmniej praktyczny sposób hamowania, ponieważ wymaga, aby uderzyć stopą w tylny błotnik, najlepiej bez oglądania się za siebie. Jednak nie wiele skuterów ma ten typ hamulca.

Innym sposobem na hamowanie jest stary i zaufany hamulec mechaniczny, który zazwyczaj jest albo tarczowy albo hydrauliczny. Hulajnogi tego typu zazwyczaj mają dźwignię na lewym uchwycie, która po naciśnięciu uruchamia hamulec tarczowy na przednim, tylnym kole lub obu.

Trzecią i najbardziej zaawansowaną metodą hamowania jest hamulec elektryczny. Są one dość powszechne i działają prawie jak dokładne przeciwieństwo procesu przyspieszania, ponieważ zatrzymują silnik przed wytwarzaniem ruchu. Hulajnogi z tym rodzajem hamowania wykorzystują również hamowanie regeneracyjne. Ta metoda hamowania uzupełnia nieco energię w akumulatorze za każdym razem, gdy jest aktywowana. Oczywiście, im więcej hamulców ma hulajnoga tym lepiej, ale bardzo niewiele ma wszystkie trzy. Połączenie hamulców tarczowych i elektrycznych to świetna kombinacja.

Jak działają koła w hulajnogach elektrycznych?

Istnieją dwa rodzaje kół, które hulajnoga elektryczna może mieć – stałe i wypełnione powietrzem (pneumatyczne). Stałe koła nie są bardzo powszechne. Plusem stałych kół jest to, że nie mogą one zostać przebite i nie ma płaskie opony z nimi. Wadą pełnych kół jest to, że jazda będzie bardziej chwiejna i wyboista. Dlatego jest to powszechne dla skuterów z pełnymi kołami, aby mieć dobre szelki.

Opony wypełnione powietrzem są przeciwieństwem – od czasu do czasu możesz złapać gumę, którą będziesz musiał naprawić, ale zapewniają one bardziej komfortową jazdę. Dlatego szelki w skuterach z oponami wypełnionymi powietrzem są mniej powszechne. Ponadto, opony wypełnione powietrzem są zazwyczaj mniej śliskie, ponieważ guma zapewnia większe tarcie o podłoże. Można również nadmuchać lub spuścić powietrze, aby dostosować się do prędkości i kontroli. Koła mogą występować w kilku wzorach i rozmiarach.

Koła do codziennego użytku są gładsze i zapewniają szybszą jazdę, podczas gdy koła terenowe mają perforacje i otwory w nich, które czynią je lepszymi do obsługi szorstkiego lub nierównego terenu. Wiele hulajnóg może obsługiwać zarówno drogowe i terenowe opony. Rozmiar opony sam będzie określić kilka rzeczy o hulajnogę też. Jeśli masz hulajnogę z szerokimi kołami, można oczekiwać lepszej kontroli, zwiększone przyspieszenie i zmniejszone drogi hamowania. Minusy będą obejmować mniej wygodne przejażdżki, zwiększone zużycie baterii i szybsze zużycie.

Hulajnoga będzie zazwyczaj wyposażone w opony, które pasują do jego przeznaczenia. Niektóre mają kombinację jednego stałego i jednego koła pneumatycznego, ale te nie są powszechne. Kilka hulajnóg oferują oba rodzaje opon, i można zamienić stałe i pneumatyczne opony z względną łatwością. Jednak dla większości modeli, to nie będzie wykonalne, a najczęściej będzie utknąć z początkowego wyboru. Sprawdź lepiej przewodnik o solidnych vs oponach pneumatycznych, aby upewnić się, że podejmujesz właściwą decyzję.

Jak działa zawieszenie w hulajnogach elektrycznych?

Niektóre hulajnogi mają systemy zawieszenia na swoich kołach dla zwiększenia komfortu jazdy i mniej wstrząsów. To często pochodzi z elektrycznych skuterów z pełnymi oponami, aby zrekompensować zmniejszoną stabilność i komfort, że pełne opony zapewniają.

Zazwyczaj hulajnogi mają albo sprężynowe ramię lub zawieszenia hydrauliczne. Zawieszenia sprężynowe są prostsze, ale działają dobrze w wielu modelach. Hydrauliczne systemy zawieszenia są bardziej skomplikowane, a nawet obejmować amortyzatory z płynem hydraulicznym, ale ten mechanizm jest zwykle najwyższej klasy i tylko wyższej jakości hulajonogi obejmują go.

Jak działa ekran hulajnogi elektrycznej i elementy sterujące? Większość skuterów elektrycznych mają ekran LCD w centrum kierownicy, a to czasami ma tylko jeden przycisk, który jest przycisk zasilania. Inne skutery używają okrągłego urządzenia na prawym uchwycie. Ekranu będziesz używać do kilku rzeczy. W zależności od tego, ile razy i jak długo go naciśniesz, może on: włączać i wyłączać hulajnogę zmieniać tryb jazdy, wyświetlać inne informacje o skuterze, takie jak poziom naładowania baterii. Przycisk zasilania i przepustnica są czasami jedyne kontrole skuter ma, chyba że ma dźwignię hamulca też. Zastanawiając się jaką hulajnogę elektryczną wybrać? musisz przejrzeć sporo ofert.

Sport & Wypoczynek

Dodaj komentarz